Tuesday, 15 July 2014

TIPS BANYAKKAN SUSU

Mommies semua pasti menghadapi pengalaman ragam babby sebulan pertama selepas kelahiran.
Ia satu anugerah Allah untuk kita.
especially mommy yang baru bergelar ibu.
Ianya satu lumrah jika tidak cukup tidur sebab babby yang kerap bangun setiap malam.
ummuhana juga pernah melaluinya..

mula mula rasa stress, menangis pun ada...tekad untuk susukan babby hana sepenuhnya...namun kecundang di hari pertama apabila susu tidak keluar....sedihnya tak terkata...tiada pengalaman, orang sekeliling pun mngkin tidak tahu dan menganggap itu perkara biasa apabila selepas bersalin dan masih belum urut, susu belum boleh keluar.....

sebenarnya mommies....rilex....jangan sedih...jangan stress...yakinlah susu anda ada...Allah maha adil dan Dia tidak akan menzalimi hamba-hambaNya...yakin...yakin....anak anda perlukan anda bila kali pertama dia melihat dunia...

bayi yang baru lahir memerlukan susu yang sangat sedikit, okey...cube kita lihat gambar di bawah ini....analogi saizperut babby kita....


jadi...tak perlu risau..
babby perlukan siket je susu kita..
susu ibu cepat dihadamkan oleh perut baby kita...
sebab itu, setiap sejam dia akan bangun dan nangis mintak lagi susu...bukan tak cukup susu..
mind set perlu ubah...SUSU KITA CUKUP UNTUK ANAK KITA...ALLAH MAHA ADIL...

disini ummuhana kongsikan tanda-tanda baby kita cukup susu

1. Baby ada buang air kecil
2. Baby ada buang air besar
3. Berat baby bertambah

dun worry..be happy
tak semua orang dianugerahkan anak 
anda beruntung
dan sedikit pengorbanan diperlukan sebagai seorang ibu
pahalanya...masyaAllah....Allah sayangkan kita...

oleh itu, pemakanan kita pun perlu dijaga
nutrisi yang cukup sangat diperlukan

saya cadangkan pilihlah ESP


saya consume ni sampai sekarang..
susu pekat, banyak, badan bertenaga...yeppi..

ditambah lagi dengan Alfalfa...milk booster paling hebat setakat ni saya jumpa...alhamdulillah..


wokehh..
pada pendapat saya 2 ni wajib utk milk booster...(ESP dan Alfalfa)..
saya perasan lepas consume ni,bukan setakat milk bosster, energy pun booster gituu..
kita ibu,kita isteri,kita kerja lagi...badan dan tenaga kita sangat diperlukan keluarga kita...anak kita pulak nak khasiat dari kita...

ni saya tunjuk pulak pakej untuk "milk booster"...



momies yang tak suka minum susu ambil lah Ostematrix...ni saya sangat syorkan...
dalam dia ada Calcium + Magnesium + Vitamin D

dulu saya belajar nutrisi lepas minum susu pagi2...giberjemur bawah matahari dalam 8 minit, nak dapatkan vitamin D...bagi bantu calcium serap dalam darah dengan lebih efficient...
sekarang dah senang, ambil je Ostematrix ni...dah siap dengan Vit D...add on magnesium lagi...best wooo...rugi tak try..

nak tahu lagi banyak...
boleh sms/wassap/call/email  saya
ummuhana
pengedar Shaklee
016-7874269
hanasihat@gmail.com

No comments:

Post a Comment